detectingpeople.dk › Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder
detectingpeople.dk
Udvid/Kollaps indhold Detecting People

Udvid/Kollaps indhold Bruger Info

Velkommen Gæst

Hvem er hvor: 1 Gæster

Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder

Hjem

Nyeste fund
/

kommentarer

Mest sete
/

bedømte


 Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder 
7338 billeder på 459 side(r) 1 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118119 120 121 122 123 124 125 126 459  


28. Februar 2015 kl. 21:43
Bud på ID ønskes.
Werner Petersen

Til identificering (Manglende ID)
6 kommentarerJa werner. Den er meget grov i dens udførelse... Tænker på om det kan være et slags håndtag til et møbel.. De er vist ofte med Muslingeskals dekoration oppe i midt 1700 tallet og noget frem...

John Kristensen
01. Mar kl. 08:15:15
Ja werner. Den er meget grov i dens udførelse... Tænker på om det kan være et slags håndtag til et møbel.. De er vist ofte med Muslingeskals dekoration oppe i midt 1700 tallet og noget frem...

John Kristensen
01. Mar kl. 08:15:15
Tak John. Undrede mig lidt over mønstret og materialet, til at det kunne være en ske. Alder ?

Werner Petersen
01. Mar kl. 06:47:43
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 20:18
hjælp til id af denne Romer.
Brian Skibby

Til identificering (Manglende ID)


14 kommentarerKunne være et godt bud, men syntes mere at der er noget på den anden side af person som ikke stemmer, jeg holder lidt til Marcus Aurelius til Macrius.

Brian Skibby
03. Mar kl. 06:21:03
Kunne være et godt bud, men syntes mere at der er noget på den anden side af person som ikke stemmer, jeg holder lidt til Marcus Aurelius til Macrius.

Brian Skibby
03. Mar kl. 06:21:03
Det ligner lidt soldaten på en "soldier spearing fallen horseman", i.e. FEL TEMP REPARATIO.

Christopher Hagedorn
03. Mar kl. 01:44:27
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 19:19
Bagsiden af mønten
martin nielsen

Til identificering (Manglende ID)
6 kommentarerSøsling er vist altid Danefæ

John Kristensen
28. Feb kl. 21:44:10
Søsling er vist altid Danefæ

John Kristensen
28. Feb kl. 21:44:10
du har ret. ved bare ikke årstal... danefæ ??

martin nielsen
28. Feb kl. 20:34:09
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 18:47
hvilken sølv mønt
martin nielsen

Til identificering (Manglende ID)
8 kommentarertak for info Kaas ! :tommel:

martin nielsen
01. Mar kl. 07:47:42
tak for info Kaas ! :tommel:

martin nielsen
01. Mar kl. 07:47:42
Søsling 1524, Malmø. Fin danefæmønt, tillykke :tommel:

Kaas
01. Mar kl. 06:47:38
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 15:16
Ring/armbånd?
Nino Martinez Wael

Til identificering (Manglende ID)
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 15:15
Smeltet alu
Nino Martinez Wael

Til identificering (Manglende ID)
4 kommentarermystisk..

Nino Martinez Wael
28. Feb kl. 17:48:57
mystisk..

Nino Martinez Wael
28. Feb kl. 17:48:57
aluminium

Lars Jacobsen
28. Feb kl. 17:12:16
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Februar 2015 kl. 15:14
[nybegynder]Til id
Nino Martinez Wael

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerJeg kan jo dog se et mønster i midten.

Nino Martinez Wael
28. Feb kl. 15:30:04
Jeg kan jo dog se et mønster i midten.

Nino Martinez Wael
28. Feb kl. 15:30:04
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



27. Februar 2015 kl. 14:12
billede extra
martin bo nielsen

Til identificering (Manglende ID)


10 kommentarerJo, det ser ut som en knivendedup. Sannolikt har tången förskjutits efter att bladet brutits av. Den lilla bronsbrickan är den som säkrar hela konstruktionen mot ändstycket :thumbsup2:

Tobias Bondesson
27. Feb kl. 19:59:51
Jo, det ser ut som en knivendedup. Sannolikt har tången förskjutits efter att bladet brutits av. Den lilla bronsbrickan är den som säkrar hela konstruktionen mot ändstycket :thumbsup2:

Tobias Bondesson
27. Feb kl. 19:59:51
Tak for budene... Kan ikke selv få det til at ligne en bagholk, men museet ønskede at få den ind, så får jeg vel et nøjagtigt svar. Men tak for svarene...

martin bo nielsen
27. Feb kl. 19:40:28
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



27. Februar 2015 kl. 14:10
Måske et vægtlod
martin bo nielsen

Til identificering (Manglende ID)
8 kommentarerMen hvorfor er den firkantet med et kryds i enden, har ikke været istand til at finde noget ligende andre steder, men i har nok ret....

martin bo nielsen
27. Feb kl. 20:13:21
Men hvorfor er den firkantet med et kryds i enden, har ikke været istand til at finde noget ligende andre steder, men i har nok ret....

martin bo nielsen
27. Feb kl. 20:13:21
Men hvorfor er den firkantet med et kryds i enden, har ikke været istand til at finde noget ligende andre steder, men i har nok ret....

martin bo nielsen
27. Feb kl. 20:13:04
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



27. Februar 2015 kl. 12:12
Sølvknude fra Tissø
Flemming Nielsen

Til identificering (Manglende ID)
8 kommentarerTak :thumbsup2:

Flemming Nielsen
28. Feb kl. 18:46:10
Tak :thumbsup2:

Flemming Nielsen
28. Feb kl. 18:46:10
Det var dog et specielt og spændende fund. Tillykke Flemse

jørgen jensen
28. Feb kl. 18:38:15
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



26. Februar 2015 kl. 15:44
Udefineret blandet metalklump..
Troels Kristian Thomsen

Til identificering (Manglende ID)
6 kommentarerJeg er nået frem til det mest sansynlige er kobbermalm Der blev importeret i stor stil i bronzealderen. Det passer ihvertfald både på pladsen og lokaliteten. .

Troels Kristian Thomsen
28. Feb kl. 21:11:45
Jeg er nået frem til det mest sansynlige er kobbermalm Der blev importeret i stor stil i bronzealderen. Det passer ihvertfald både på pladsen og lokaliteten. .

Troels Kristian Thomsen
28. Feb kl. 21:11:45
Jeg tænkte også rest fra husbrand. Men der er ikke andet "affald" i jorden omkring fundstedet..

Troels Kristian Thomsen
26. Feb kl. 18:44:23
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



25. Februar 2015 kl. 16:55
oval stempel/ hammer/ etellerandet....
martin bo nielsen

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerOploade en billede på den andre side også pls.

Tobias Bondesson
25. Feb kl. 17:15:50
Oploade en billede på den andre side også pls.

Tobias Bondesson
25. Feb kl. 17:15:50
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



25. Februar 2015 kl. 13:01
Knap eller hvad?
Peter Thuesen

Til identificering (Manglende ID)


10 kommentarerDet var ... da ......! En mønt som afstandsskive, for at få porten hævet nogle mm, så den passer i hullet igen. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, min har bare taget sliddet udvendigt, gætter jeg på fordi det ligner et 5 tal i bunden. Min udvendige side er lidt mere jævnt / ensartet slidt. Der hvor min har siddet var hængslerne ikke så slidte. Har du en ide om mønten? Hvis den er af bronze, er der jo en naturlig forklaring, da bronze er et blødere materiale end jern og man får en blødere og nemmere bevægelse af porten. Samtidig med at man får den løftet lidt. Og man bruger jo lige hvad man har ved hånden. Nu vil jeg op forbi min nabo, smeden på 86 år, for at se om han vil gætte på den anvendelse, hvilket jeg tror, fordi han er en temmelig gør det selv mand som finder en hurtig løsning på problemerne.

Peter Thuesen
27. Feb kl. 00:25:39
Det var ... da ......! En mønt som afstandsskive, for at få porten hævet nogle mm, så den passer i hullet igen. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, min har bare taget sliddet udvendigt, gætter jeg på fordi det ligner et 5 tal i bunden. Min udvendige side er lidt mere jævnt / ensartet slidt. Der hvor min har siddet var hængslerne ikke så slidte. Har du en ide om mønten? Hvis den er af bronze, er der jo en naturlig forklaring, da bronze er et blødere materiale end jern og man får en blødere og nemmere bevægelse af porten. Samtidig med at man får den løftet lidt. Og man bruger jo lige hvad man har ved hånden. Nu vil jeg op forbi min nabo, smeden på 86 år, for at se om han vil gætte på den anvendelse, hvilket jeg tror, fordi han er en temmelig gør det selv mand som finder en hurtig løsning på problemerne.

Peter Thuesen
27. Feb kl. 00:25:39
Jeg har en magen til.. den har ligget (formodes der) i en drejetap i en port... - http://detecting.dk/coppermine/displayimage/album=177/pid=33665.html http://detecting.dk/coppermine/displayimage/album=177/pid=8966.html

John Kristensen
26. Feb kl. 22:53:50
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



24. Februar 2015 kl. 19:56
Kan dette være ildstål
Sop

Til identificering (Manglende ID)
8 kommentarerDet er os det med seletøjet der gør jeg tror den er ny, men den er lavet i kobberleg.

Sop
25. Feb kl. 08:24:28
Det er os det med seletøjet der gør jeg tror den er ny, men den er lavet i kobberleg.

Sop
25. Feb kl. 08:24:28
Her er et Vikingetids fra Stockholm - https://www.pinterest.com/pin/14496030026567496/

John Kristensen
24. Feb kl. 21:46:58
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



23. Februar 2015 kl. 12:31
Ny eller gammel ?
Henrik Sahl Carlsen

Til identificering (Manglende ID)
4 kommentarerJa, du har nok ret. Den er også "for pæn" til at være meget gammel.

Henrik Sahl Carlsen
24. Feb kl. 22:00:58
Ja, du har nok ret. Den er også "for pæn" til at være meget gammel.

Henrik Sahl Carlsen
24. Feb kl. 22:00:58
Det ligner næsten guld.. Den må være mindre en 100 år gammel... En slags knap...

John Kristensen
23. Feb kl. 17:35:01
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



23. Februar 2015 kl. 12:25
Er det en mønt ?
Henrik Sahl Carlsen

Til identificering (Manglende ID)
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...


Udvid/Kollaps indhold Album links

Udvid/Kollaps indhold Leksikon

Udvid/Kollaps indhold Dagen i dag i historien