detectingpeople.dk › Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder
detectingpeople.dk
Udvid/Kollaps indhold Detecting People

Udvid/Kollaps indhold Bruger Info

Velkommen Gæst

Hvem er hvor: 1 Gæster

Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder

Hjem

Nyeste fund
/

kommentarer

Mest sete
/

bedømte


 Detektor › Til identificering (Manglende ID) › Nyeste billeder 
7338 billeder på 459 side(r) 1 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167168 169 170 171 172 173 174 175 459  


04. Maj 2014 kl. 19:24
bly/klædePlombe
thomas øster pedersen

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerHej Steen. Ja det er der faktisk et stort 9 tal og et mindre 5 tal. Hvad betyder det??

thomas øster pedersen
05. Mai kl. 15:51:24
Plomben er efter al sandsynlighed en klædeplombe med mester- / laugsmærke. Er der tilfældigvis indridset nogle tal på bagsiden?

Steen Agersø
05. Mai kl. 15:05:08
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



04. Maj 2014 kl. 16:23
Er der nogen der kan give ID på dette?
Henrik Jensen

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerTror jeg ikke da den er rimelig kraftig (kan desværre ikke ses på billedet),og de to sider er vist identiske.

Henrik Jensen
04. Mai kl. 18:07:11
MÃ¥ske en BM

Lars Jacobsen
04. Mai kl. 16:53:39
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



04. Maj 2014 kl. 13:33
vikinge økse
Henrik

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarer(U)troligt hvad de vikinger ville lave bare for at du skulle finde den :smilewide: griner det er jo helt klart et verdensklasse fund griner

Bjørn
04. Mai kl. 16:26:04
Super fedt fund. Tillykke med den :tommel:

Thomas hartmann street
04. Mai kl. 13:39:22
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



04. Maj 2014 kl. 11:40
Hvad har dette kobbersøm været brugt til?
JonasJ

Til identificering (Manglende ID)


12 kommentarerDet var mere for at sætte det forståeligt op.. Nogen går over den samme plet i årevis, for så pludselig at finde noget interessant... :smilewide:

John Kristensen
06. Mai kl. 20:20:14
John, normalt går man vel ikke over den samme plet på marken to gange om ugen Meget glad

Jakob Øhlenschlæger
06. Mai kl. 20:05:49
Sætter i så GPS position på Jernfundet.. Og begraver det igen..Eller begraver i det blot igen.. Jeg tænker - uden 100 % dækningsmønster må i jo have GPS på alt genbegravet for ikke grave det op to gange om ugen. Det er godt nok noget af et arbejde.. Blink

John Kristensen
06. Mai kl. 19:16:53
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



03. Maj 2014 kl. 19:30
Er der nogen der kan tidsbestemme denne Fibel
Torben Christiansen

Til identificering (Manglende ID)
1 kommentarerDen ligner noget Urnes stil.. og går vel op til år 1100 eller sådan..

John Kristensen
03. Mai kl. 19:42:41
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



03. Maj 2014 kl. 19:06
Hvad mon det kan være?
Peter Kobbernagel

Til identificering (Manglende ID)
4 kommentarerrem/seletøjsbeslag, gammelt, gætter jeg :yes:

Thosland
03. Mai kl. 21:56:41
jeg ved det heller ikke med sikkerhed syntes bare at have set det før Foto

Bjørn
03. Mai kl. 20:01:34
Det er et godt bud, jeg tror dog ikke det er et bogspænde. På de andre bogspænder jeg har fundet, har den midterste del, som denne jo i så fald måtte være, været flade på den ene side. Men min viden om bogspænder begrænser sig så også til de 5 jeg tidligere har fundet Vinker

Peter Kobbernagel
03. Mai kl. 19:33:24
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



03. Maj 2014 kl. 18:58
bronce-dims
dan christensen

Til identificering (Manglende ID)
1 kommentarerTænker lidt på noget Ske håndtag..

John Kristensen
03. Mai kl. 19:06:24
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



03. Maj 2014 kl. 07:07
Sten med dyrespor?
Vastrup

Til identificering (Manglende ID)
6 kommentarerJeg har kontaktet museet som nævnte at der har været et naturcenter i nærheden, så måske har nogen haft et lille stenhuggerprojekt? Museet vil måske kigge nærmere på sagen og har fået koordinater Til JanH; Den fordybning du nævner er kun lige antydet (jeg har ikke lagt mærke til den før). Stenen ligger få meter fra en år i et vådområde sammen med andre større sten som bruges som trædesten Jeg har ikke målt stenen men den er nok ca 40-50 cm i længden

Vastrup
06. Jul kl. 07:22:46
For mit øje ser det ud fra billedet ud til at være en fuldstændig gennemsnitlig dansk granitsten, der ligger i mellem to sårender, i sit normale miljø. Og jeg har heller aldrig set indhugninger af den art før, der virkelig sætter fantasien i sving, hm... Jeg kan se, at der er en skålformet fordybning i midten af stenens overflade - er den dyb eller kun lige antydet? Menneskeskabt eller naturlig vil du sige? Måske er der noget forstadie til noget stenhuggerarbejde i det, det er i al fald solidt udført, ser det ud til. Hvordan er huggesporene i siderne og bunden af 'klovene' ? Rigtig rigtig spændene fund, som museet nok har en mening om, håber jeg . Hører i al fald gerne om den igen :tommel:

Thosland
03. Mai kl. 21:24:39
Ser ut som som en "sten" av papmache`, og den ser malplassert ut.

Harald Hoel
03. Mai kl. 16:39:22
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



02. Maj 2014 kl. 20:15
bagside knap
Dines Mouritzen

Til identificering (Manglende ID)
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



02. Maj 2014 kl. 20:13
kan det være en knap?
Dines Mouritzen

Til identificering (Manglende ID)
5 kommentarer:tommel:

Dines Mouritzen
05. Mai kl. 07:16:40
Ja det er lige hvad det er Blink Jeg var også først enig med Peders bud på datering, men efter at have nærstuderet fotoet ser øjet bagpå ud til at være påloddet sekundært og er af tyndere gods, muligvis tråd, hvilket først optræder på knapperne længere fremme i tiden. Jeg tror derfor, vi skal frem til ca. 1750-1800. Det er hjemmestøbt arbejde.

Thosland
04. Mai kl. 19:29:38
Lavet af bly...gætter på 1600-tallet... Zoom

Peder Laursen
03. Mai kl. 16:35:51
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



02. Maj 2014 kl. 19:24
bagsiden
jim dølby

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarertak for oplysning jan

jim dølby
04. Mai kl. 10:47:04
Det er en lille støbe- eller smelteklump af et ud fra billedet ubestemmeligt metal (i princippet kunne det være sølv - hvis den er ekstremt tung og skinner i hjørner, bare til eksempel). Herovre tager vi dem op med GPS og indleverer dem, fordi museet ønsker dem til bestemmelse af aktiviteter i området. De kan indtil videre stort set aldrig dateres nærmere, men samlet siger de en hel del om det område, du færdes i, og mere end man måske lige skulle tro. Jeg ved ikke, hvordan det fungerer i dit område, men her på Fyn har vi princippet - det vi ikke ved hvad er, smider vi tilbage på stedet, eller tager hjem til den flinke museumsinspektor med GPS :smilewide:

Thosland
03. Mai kl. 21:37:10
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



02. Maj 2014 kl. 19:23
er det noget eller er det bare skrammel
jim dølby

Til identificering (Manglende ID)
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



01. Maj 2014 kl. 15:52
Tyndt metal med fin ornamentering - nogen der ved hvad det har været og hvor gammelt?
Kristian Funding Andersen

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerStumpen er ca. 4x4 cm. Et etui eller lign kunne måske godt være et bud.

Kristian Funding Andersen
02. Mai kl. 06:48:10
Det er svært at se, hvad det er, når der ikke er angivet mål. Kunne det et etui?

Ole H
01. Mai kl. 20:55:57
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



01. Maj 2014 kl. 15:02
Musketkugler plombe og ?(projektiler)
Michael Rønde

Til identificering (Manglende ID)
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



30. April 2014 kl. 22:29
Mærkelig genstand til ID ?
Steen Agersø

Til identificering (Manglende ID)
3 kommentarerVisst kan det vara ett rörkor :tommel: http://detecting.dk/coppermine/displayimage/album=370/pid=25965.html

Tobias Bondesson
01. Mai kl. 16:20:06
Ja, jeg vil mene, at der er hul hele vejen igennem. Jeg har selv tænkt på "ladestokholder", men gik bort fra det, da der ikke er monteringshuller i "foden". Men, ja, hvis den har været skubbet ind i en udfræsning, kan det være sådan en?

Steen Agersø
01. Mai kl. 09:38:02
Er der hul hele vejen igennem ? Tænker pÃ¥ om det kunne være en holder til en forlader-ladestok. Foden kunne sÃ¥ være skubbet ind i en udfræsning i skæftet Tænke

Poul
01. Mai kl. 07:49:52
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



30. April 2014 kl. 21:56
Kan det være en dobbelt knap ?
Dariusz Jezak

Til identificering (Manglende ID)
2 kommentarerHej Tommy det kan godt være at det er en knop,tak for hjælpen Thumbsup

Dariusz Jezak
01. Mai kl. 13:08:11
Nej, tror det er en knop til en skuffe. Er der ikke rest efter jern i spidsen?

Tommy Olesen
01. Mai kl. 05:33:30
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...


Udvid/Kollaps indhold Album links

Udvid/Kollaps indhold Leksikon

Udvid/Kollaps indhold Dagen i dag i historien